De Nederlandse kunstenaar Magali Reus (1981) geeft je met deze XXXL- Bonne Maman honingpot een nieuwe kijk op iets alledaags.
De Nederlandse kunstenaar Magali Reus (1981) geeft je met deze XXXL- Bonne Maman honingpot een nieuwe kijk op iets alledaags.
Dit kunstwerk van Magali Reus lijkt op een hergebruikte honingpot van het Franse merk Bonne Maman, maar dan flink groter: de honingpot is bijna een halve meter groot.
Met het kunstwerk speelt Magali Reus met ons verlangen naar authentieke producten. De Bonne Maman potten lijken met hun sierlijke handgeschreven en etiketten en de rood/wit geruite deksels rechtstreeks van je Franse grootmoeder te komen.

De honingpot van Magali Reus heeft een nieuw leven gekregen. Waarschijnlijk zoals iedereen weleens oude potten gebruikt voor spijkers, elastiekjes of ander klein spul. In de XL honingpot van het LAM museum zit nog wat roze muurverf. Over het originele Bonne Maman etiket zit een label van de eigenaar. ‘Huiselijke graffiti’, noemt Reus het. De zogenaamde heerlijke ambachtelijke honingpot uit Frankrijk wordt eindelijk écht authentiek. Een aandenken van een persoon in een tijd en plaats.
Het kunstwerk van Magali Reus is onderdeel van een grotere serie Bonne Maman potten met de titel Clementine. De honingpot uit het LAM museum draagt de subtitel Bandit (Bandiet), een verwijzing naar het streepje van de honingbij en het kapotte glas van de pot.

De collectie kunstwerken uit het LAM museum hebben allemaal iets te maken met voedsel & consumptie. Heel gewone onderwerpen, maar dan bijzonder in beeld gebracht. Na een bezoek aan het museum, kijk je voor altijd anders naar je dagelijks leven.
Het LAM is gewoon een bijzonder museum. Midden tussen het groen van Landgoed Keukenhof in Lisse, in een uniek gebouw, laten we je bijzonder kijken naar alledaagse onderwerpen zoals eten, drinken en winkelen. Via een internationale kunstcollectie en enthousiaste Kijkcoaches, ontdek je het bijzondere in het gewone.
scroll verder
scroll verder
scroll verder